Cînd, în 2009, se lansa la apă, editura bucureşteană Injoy Books venea pe piaţa de carte românească oferind un set de şapte sau opt titluri care aveau ceva în comun. Toate reprezentau cărţi dintre cele mai bine vîndute în SUA, fiind scrise de oameni reprezentativi pentru ceea ce reprezintă succesul în afaceri. Printre aceştia, Kenneth Fisher avea privilegiul de a fi tradus simultan cu două volume, dintre care unul cu aspect lexicografic, fiind relevant pentru înţelegerea conceptului, dar şi a metamorfozelor istorice moderne ale conceptului de piaţă. Tocmai despre 100 de personalităţi care au definit piaţa (Bucureşti, Injoy Books, 2009, 544 p.) scriu în rîndurile care urmează, cu intenţia – declarat pedagogică – de a arăta că există moduri inspirate şi atractive de a îmbina perspectiva istorică, interesul pentru economia reală şi configuraţia ei actuală, cu pasiunea – ori ştiinţa – alcătuirii unui dicţionar de personalităţi (genul who’s who).
Kenneth Fisher este CEO – adică „chief executive officer“, altfel spus, cel mai înalt responsabil într-o ierarhie managerială, director executiv, mă rog – al companiei Fisher Investments (care îi poartă numele şi îi aparţine), specializate în managementul financiar. El este cunoscut în zona publicisticii economice în calitate de editorialist la revista Forbes şi a publicat foarte bine vînduta carte Singurele 3 întrebări care contează (tradusă, cum spuneam, tot la Injoy Books). În maniera sintetică şi directă a autorilor americani, Fisher îşi ţine la curent cititorii cu motivele diferite pentru care i-ar putea interesa dicţionarul pe care îl oferă publicului: „Dacă eşti un practician al pieţei în orice formă, aceste personalităţi reprezintă un model a ceea ce funcţionează şi a ceea ce nu funcţionează, un model pentru cît de mult poţi profita de situaţii şi ce se întîmplă cînd nu mai poţi face acest lucru, dar