Dan Şova, ministrul delegat pentru marile proiecte şi investiţii străine, încă negociază condiţiile de reziliere a contractului dintre stat şi Bechtel, precum şi valoarea despăgubirilor pe care autorităţile trebuie să le plătească americanilor.
Presa centrală a relatat, la finele săptămânii trecute, că ieri urma să fie reziliat contractul pentru construcţia Autostrăzii Transilvania. Biroul de presă al ministrului delegat Şova ne-a precizat, ieri: "Domnul ministru nu a spus că astăzi (n.r. ieri) se reziliază contractul cu Bechtel, ci că astăzi începe numărătoarea inversă privind rezilierea şi că suntem pe ultima sută de metri cu perfectarea termenilor rezilierii". Potrivit Mediafax, Dan Şova a precizat, ieri, că "rezilierea este o chestiune de zile".
Surse din Departamentul pentru marile proiecte şi investiţii străine susţin că negocierile finale vizează suma pe care statul român le-o va plăti americanilor de la Bechtel ca despăgubire şi că această sumă nu este una fabuloasă, aşa cum s-a speculat în anii trecuţi, ci una "rezonabilă, comparativ cu ce s-a plătit, până acum, către Bechtel".
Miniştrii Transporturilor din anii trecuţi au declarat că rezilierea contractului semnat în 2004 între statul român şi Bechtel ar atrage acordarea de despăgubiri, din bani publici, de ordinul sutelor de milioane de euro. Ei au arătat că autorităţile sunt captive acestui contract, semnat de Guvernul Năstase, care este făcut în favoarea Bechtel. Companiei i s-a încredinţat direct construcţia autostrăzii în lungime de 415 km şi în valoare estimată, la acea dată, de circa 2,2 miliarde de euro.
Foşti miniştri ai Transporturilor s-au arătat, în repetate rânduri, nemulţumiţi de faptul că "Bechtel, şi dacă stă, câştigă şi este plătit", din cauza modului în care a fost conceput contractul. Adică, ori de câte ori proiectul autostrăzii a rămas fără fonduri de la bugetu