Orchestra Naţională Radio a încheiat seria de înregistrări cu Teodora Gheorghiu, cu Ophélie Gallard şi cu Shirley Brill. O aură de mister înconjoară întâmplările petrecute în spatele uşilor închise pentru ca o înregistrare de pe un CD de muzică clasică să sune aproape perfect.
Această perfecţiune a şi condus către cercul vicios în care se află industria discografică de gen, în prezent existând atât de multe versiuni desăvârşite ale majorităţii opusurilor clasico-romantice, dar şi ale celor baroce sau din secolul XX, încât cumpărătorul nu mai ştie ce să aleagă.
Una dintre nişele pe care încă se înaintează este cea a tinerilor interpreţi în ascensiune, câştigători de mari concursuri internaţionale, care au şansa de a fi susţinuţi pentru a realiza CD-uri reprezentative.
În aceeaşi situaţie se găsesc orchestrele româneşti, care nu au fost la fel de prezente pe piaţa internaţională precum cele din Cehia, Polonia, Slovacia, Ungaria, în anii '90 şi care acum sunt prea puţin cunoscute pe plan internaţional. Nu este important numai să înregistrezi şi să editezi un disc, fiindcă el trebuie să aibă şi o distribuţie cu adevărat vizibilă. Iar puţinele case de discuri din România care acceptă în catalogul lor muzica clasică nu sunt preluate de reţelele europene.
Teodora Gheorghiu revine la Bucureşti
Iată, aşadar, că există motive de încântare când vorbim despre faptul că Orchestra Naţională Radio a finalizat săptămâna trecută seria de înregistrări speciale cu soprana Teodora Gheorghiu, cu violoncelista Ophélie Galliard şi clarinetista Shirley Brill.
Înregistrările, realizate de Radio România în parteneriat cu Fundaţia Pan Classics, s-au făcut în perioada 13 septembrie - 1 octombrie în Studioul de Concerte Mihail Jora, sub baghetele dirijorilor Tiberiu Soare şi Adrian Morar, cu colaborarea regizorilor muzicali Nicholas Barthol