Sunt interfata oricarui retailer, fiind primii cu care intra in contact un client in momentul in care intra in magazin. Foarte vizibili, sunt printre oamenii-cheie ai comertului modern, intrucat felul in care ii percepe cumparatorul este direct proportional cu volumul vanzarilor.
Munca unui consultant care lucreaza in magazinul Ikea din Baneasa este usurata de insusi conceptul de business, intrucat primul "consultant" pentru cumparator este catalogul Ikea, unde sunt prezentate cele peste 3.000 de produse, si unde clientii pot gasi majoritatea informatiilor, spune Mihaela Muresan, marketing manager la Ikea.
Cu toate acestea, de modul in care arata magazinul Ikea se ocupa o echipa specializata de 13 oameni. "Nu putem vorbi de o consultanta de la om la om pentru fiecare cumparator in parte, care ar fi nejustificata pentru ceea ce inseamna Ikea, dar putem vorbi de o 'consultanta' gratuita, la vedere, care consta exact in modul in care arata magazinul", explica Muresan.
Pe de alta parte, un angajator cum este lantul de magazine de telefonie mobila Germanos va avea cerinte specifice in momentul in care va decide sa angajeze un consultant. "Ne vom indrepta catre o persoana care este familiarizata cu tehnologia si care are o experienta anterioara in acest domeniu. Acesta este un avantaj important pentru orice candidat care aplica pentru jobul de consultant in magazin. Apoi, o problema foarte importanta este abilitatea de a comunica intr-un mod eficient cu clientii si de a asculta activ nevoile potentialului client", spune Dimitris Blatsios, director general al Germanos
"Diferenta intre un vanzator si un consultant este ca acesta din urma, inainte de a vinde produsul, face o analiza a nevoilor clientului si abia apoi vine cu o solutie sau un produs", spune Andreea Lupan, general manager al companiei de recrutare Barnett McCall General Recruitment. @N_P