RCS&RDS, unul dintre cei mai mari operatori telecom din regiune, a introdus incepand din data de 18 mai o taxa de cinci lei pe luna pentru serviciul de telefonie fixa care era oferit anterior gratuit pentru clientii servi ciilor de internet sau cablu TV, potrivit datelor de pe pagina web si datelor furnizate de angajatii din call-center-ele companiei.
Aceasta este una dintre cele mai severe corectii realizate de RCS&RDS in politica sa de preturi, avand in vedere ca decizia de a mari tarifele ar putea afecta peste un milion de clienti. RCS&RDS avea la finele anului trecut 1,5 milioane de clienti pe telefonia fixa dintre care - potrivit estimarilor de pe piata - o mare parte primea serviciul gratuit, ca bonus la serviciul de cablu TV sau internet. Aplicarea taxei de cinci lei pe luna ar putea aduce RCS&RDS venituri de aproximativ 8 milioane de euro pana la finele anului, in cazul in care decizia s-ar aplica doar unui milion de clienti.
"Oferta este valabila de acum doua zile. Abonamentele costa fie 2 euro pe luna, fie cinci lei pe luna - ambele incluzand taxa pe valoarea adaugata", explica operatorii din call-center-ele RCS&RDS.
Potrivit noii grile de abonamente de pe pagina web a companiei, abonamentele Digi Tel Zero si Digi Tel Asociat, care anterior erau furnizate gratuit, au acum un cost de 5 lei pe luna, inclusiv TVA. Taxa de cinci lei este valabila atat pentru clientii existenti (care aveau abonamente gratuite), cat si pentru utilizatorii noi, potrivit datelor comunicate de operatorii din call-center. Oficialii RCS&RDS nu au putut fi contactati pentru detalii pana la inchiderea editiei.
RCS&RDS a mai marit tarifele de doua ori in ultimii ani. In decembrie 2008 compania a marit diferentiat tarifele, cu sume cuprinse intre 1 si 3 lei, iar in 21 februarie 2009 a marit toate tarifele - de la internet pana la televiziune cu cate un 1 leu. Comp