Localizarea apelurilor de pe telefoane mobile la 112 va fi posibilă din luna noiembrie. Soluţia implementată va conduce şi la diminuarea apelurilor false.
Localizarea apelurilor de pe telefoane mobile la 112 va fi posibilă din luna noiembrie. Soluţia implementată va conduce şi la diminuarea apelurilor false.
Localizarea unui apel 112 dintr-o reţea de telefonie mobilă va deveni operaţională la nivel naţional de la data de 20 noiembrie. În momentul de faţă, localizarea apelantului se face la nivel de celulă, pe o distanţă de cîteva sute de metri în zone urbane. Potrivit reprezentanţilor Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, serviciul 112 ar putea să localizeze apelul iniţiat de pe mobil cu o precizie de cîţiva metri, în funcţie de datele oferite de operatorul de telefonie mobilă.
“Testele efectuate arată că soluţia aleasă va permite localizarea apelurilor către sistemul 112 efectuate din reţelele de telefonie mobilă. Termenul impus de Comisia Europeană, respectiv luna noiembrie, va fi respectat”, a declarat ieri ministrul Comunicaţiilor, Karoly Borbely. Potrivit ministrului, soluţia tehnică de localizare va duce la împuţinarea apelurilor false, care se ridică, anual, la 33 de milioane dintr-un total de 39 de milioane.
În luna aprilie, România a primit un ultim avertisment din partea CE în privinţa deficienţelor din funcţionarea numărului unic de urgenţă 112, ţara
noastră fiind ameninţată cu procedura de infringement.
La începutul lunii iulie, companiile Romtelecom şi HP România au fost selectate să furnizeze soluţii de captare şi localizare a apelurilor de urgenţă efectuate de pe telefoane mobile la numărul 112, valoarea celor două contracte urmînd să se încadreze în limita a 11 milioane de lei.
Probleme de “standard”Problema de localizare la nivel de apeluri mobile a fost explicată la nive