•Simirad a omorit vinzarea spatiilor comerciale
Solicitata ani la rind de firmele chiriase, vinzarea spatiilor comerciale in care acestea isi desfasoara activitatea a fost pusa in practica de Primaria Iasi intr-un mod cel putin ciudat. La citeva luni de la startul actiunii, din 505 spatii aflate in proprietatea Primariei, au fost vindute doar 50. Ritmul vinzarii sugereaza un proces ce se va derula pe parcursul a cel putin cinci ani - daca actuala echipa a executivului local va ramine, dupa viitoarele alegeri, la cirma destinelor urbei.
Memento, poi mori
Pentru cumpararea spatiilor aflate in proprietatea Primariei, evaluarea (necesara) trebuia sa cada in sarcina celui care vinde bunul - si nu in sarcina solicitantului. Or, prin regulamentul votat de Consiliul Local chiriasii au fost obligati sa suporte evaluarile spatiilor pe care doresc sa le cumpere. Dupa aceasta prima piedica, Primaria a mai inventat una: modul de desfasurare al operatiunii. Pe linga faptul ca prevederile legale sint destul de dure (avans de 20 la suta din valoarea evaluata si rate pe maximum cinci ani), in negocierile cu chiriasii primaria nu a facut publice nici un fel de cifre. Evaluarea spatiilor a fost impusa cu forta, chiriasii fiind efectiv obligati sa accepte plata; in caz contrar, acestia au fost amenintati cu scoaterea de pe listele Primariei, in conditiile in care cei care au platit nu avut acces la ceea ce platisera. Intre timp, pentru a mari presiunea, Primaria a marit chiriile de citeva ori.
Iar anormalitatile impuse de Primarie au continuat: negocierile cu patronii au pornit de la sume mult mai mari decit cele rezultate din evaluare. O mostra de veritabil cinism il reprezinta cazul unei firme care, dupa ce a renovat un spatiu, cheltuind sute de milioane de lei pentru reconditionarea acestuia, Primaria Iasi a marit chiria de citeva or