Primele 20 de companii aflate în topul celor mai mari investitori în publicitate deţin 47% din volumul total de reclame difuzat pe televiziuni. „Forbes România“ a calculat cum şi-au alocat multinaţionalele bugetele de comunicare pe fiecare post TV în perioada 1 ianuarie – 10 mai 2011. Pro TV este prima alegere.
Grosul publicităţii TV în România provine de la 20 de companii (multinaţionale şi corporaţii). Acestea au obţinut, în perioada amintită, 47% din volumul total de puncte de audienţă pentru reclamele difuzate (Gross Rating Point - GRP) livrat de întreaga piaţă de televiziune. Cifra arată că avem o piaţă puternic polarizată: pe de-o parte, 20 de giganţi (cu bugete de milioane de dolari şi zeci de braduri) şi, pe de altă parte, clienţi mici şi foarte mici, care au consumat „după puterile" lor financiare. Din cei 20, doar Adevărul SA (companie de media) şi European Drinks (producător de băuturi răcoritoare) sunt firme româneşti, restul fiind multinaţionale.
„Forbes România" a urmărit, în cazul fiecărui gigant, ponderea GRP-urilor (exprimată în procente) pe fiecare post TV. Rezultatul confirmă (pe baza cifrelor şi nu „după ureche") supremaţia postului Pro TV. Din cei 20 de advertiseri, 15 au înregistrat pe Pro TV cele mai mari volume de puncte de audienţă (în urban). Procter & Gamble, de exemplu, liderul consumatorilor de publicitate TV, a obţinut pe Pro TV, în perioada amintită, aproape 20% din volumul său total de GRP-uri (32.581). Pe Antena 1, P&G a obţinut 14,3%. Dar cea mai mare pondere a volumului de puncte de audienţă pe Pro TV a realizat-o Cosmote (44%). Altfel spus, aproape jumătate din expunerea operatorului Cosmote, în perioada 1 ianuarie - 10 mai 2011, a fost realizată pe Pro TV, post aparţinând companiei americane CME.
Wrigley's a preferat Antena 1
Acasă TV, canal aparţinând, de asemenea, americanilor de la CME, a