Un drum judeţean reabilitat în luna mai cu bani de la UE a fost plombat de mai multe ori din cauza constructorului care nu a respectat normele tehnice. Sursa: EVZ
Drumul judeţean Vârolţ-Crasna-Vânători-Ciucea, care face legătura între judeţele Cluj şi Sălaj, a fost deja plombat de mai multe ori pe un sector de patru kilometri, deşi a fost asfaltat în luna mai.
Potrivit specialiştilor, problemele au apărut din cauza faptului că stratul de bază are o grosime mult mai mică decât normativele în vigoare. În plus, o notă întocmită de proiectantul lucrării vorbeşte despre proasta calitate a pietrei folosite pentru stratul de fundaţie.
În 2009, Consiliul Judeţean (CJ) Sălaj a demarat proiectul de reabilitare a DJ 108 A, finanţarea fiind de 62 de milioane de lei din fonduri europene şi 8,2 milioane de lei de la bugetul de stat.Li citaţia a fost câştigată de un consorţiu format din firmele Euro Strada SRL, Hidroconstrucţia SA şi Recon SA, iar în luna mai anul acesta a fost finalizată reabilitarea tronsonului de 4,2 kilometri dintre Vârşolţ şi Crasna.
"Îl lăsăm în forma asta până la primăvară"
Însă, după numai câteva luni, pe sectorul respectiv a apărut fenomenul de "faianţare" a drumului şi a fost nevoie de plombarea găurilor apărute.
Preşedintele CJ Sălaj, Tiberiu Marc, recunoaşte existenţa problemelor apărute pe sectorul Crasna-Vârşolţ, deşi ter menul de garanţie este de şapte ani. "Stratul de binder a fost aşternut într-un moment cu foarte multă vreme ploioasă. Am luat probe din nou ca să vedem dacă sunt respectate con diţiile de calitate. Urmează să obţinem aceste date de la un laborator şi am decis să lăsăm drumul în forma asta până la primăvară, să vedem cum se comportă peste iarnă. Doar atunci vom decide ce este de făcut", a spus Marc.
Pe de altă parte, o notă întocmită de proiectantul lu