Ziarul „Financial Times“ apreciază că producţia „Poziţia copiluui“, care este propunerea românească la premiile Oscar din 2014, reprezintă „disecarea anatomică a oamenilor, a societăţii şi a relaţiilor; drama ca documentarea unei patologii“.
Jurnaliştii publicaţiei americane consideră că „Poziţia copilului“ constituie „o bună definiţie a cinematografiei româneşti“ şi analizează sinopsisul filmului: „Luminiţa Gheorghiu este o mamă la 60 de ani, din clasa mijlocie, având în continuare o frumuseţe patriciană, cu ochii trişti ce strălucesc ca nişte diamante neobosite“, dar care „îşi adoră fiul, pe Barbu“, interpretat de Bogdan Dumitrache, un bărbat care a „fugit“ din cuibul matern.
„În momentul în care Barbu omoară un copil într-un accident de maşină, incidentul reprezintă oportunitatea prin care Cornelia poate să-şi manifeste calitatea de mamă. Ea va interveni pentru a-l salva: încearcă să o opreşti. Ea va ajuta cu bani, sfaturi, cu intervenţii perseverente“, mai scrie publicaţia.
Regizorul Călin Peter Netzer acordă poveştii sale, potrivit celor de la „Financial Times“, „un pozitivism ironic: toate mişcările Corneliei sunt corecte. Ea vorbeşte cu celălalt şofer care asistă la accident, încearcă să cumpere tăcerea, angajează avocaţi şi îl împinge pe Barbu să meargă să ceară iertare familiei îndoliate pentru durerea provocată“.
„Un coşmar pe timpul zilei“
Jurnaliştii apreciază că jocul actoricesc este minunat şi, filmat „ca un coşmar care se desfăşoară în timpul zilei, lungmetrajul are un puternic punct culminant“. Din acest motiv, ei consideră că nu e nimic surprinzător în faptul că pelicula a câştigat Ursul de Aur la Berlin anul acesta.
Lungmetrajul „Poziţia copilului"'“, în regia lui Călin Peter Netzer, a mai câştigat premiul pentru cea mai bună peliculă la Festivalul Inter