Face desene animate pe care Microsoft si le pune pe cartile de vizita, vinde vin african si croitorie englezeasca prin blog, declara ca marketing-ul inseamna crearea de “obiecte sociale” si ca ii place tuica. Hugh MacLeod, invitatul conferintei NetCamp, organizata de Evensys, sustine ca viitorul va transforma mesajul publicitar in gesturi sociale.
In cadrul unui interviu acordat Wall-Street, Mark Earls, creator al conceptului de “marketing de turma”, spunea povestea unui prieten de-al sau care reusise sa transforme un vin african banal intr-un real succes pe piata britanica, prin daruirea de sticle de vin unor bloggeri. Initiatorul acestei miscari de marketing este nimeni altul decat americanul Hugh MacLeod, care ne-a declarat ca aplica instinctiv strategiile “marketing-ului de turma”.
“Daca vrei sa fii ignorat, vorbeste despre tine. Daca vrei ca oamenii sa te asculte, vorbeste despre ceva mai maret decat tine. Despre ceva care sa ii faca pe ei sa vorbeasca”, spune MacLeod.
Hugh MacLeod este de profesie desenator de animatie. Desi desenele sale au fost publicate in ziare ca The Guardian, spune ca nu s-a gandit niciodata sa devina desenator full-time, deoarece asta nu i-ar fi adus destui bani. Si-a creat insa un blog (gapingvoid.com), pe care il intituleaza “Animatii desenate pe spatele unor carti de vizita”. Permite oricarui doritor, inclusiv companiilor, sa ii preia desenele si sa le foloseasca in diverse scopuri, fara sa ceara drepturi de autor. Unul dintre desenele sale, un monstrulet albastru, a fost preluat de gigantul Microsoft si transpus pe cartile de vizita ale angajatilor sai, alaturi de sintagma “Microsoft – schimba lumea sau pleaca acasa”. Compania lui Bill Gates l-a rasplatit, totusi, pe Hugh MacLeod, cu suma de 50.000 de dolari, dupa cum declara acesta.
“Vrei sa stii din ce imi fac banii? Detin procente din compania de vinuri,