Radu Muntean si Radu Jude, cu unele nuante in declaratii, v-ati exprimat rezerva fata de participarea la proximul concurs de proiecte cu finantare din Fondul Cinematografic, daca se mentine componenta comisiei de selectie desemnate prin vot secret, la 5 iulie crt., de catre reprezentantii celor 17 „entitati listate“ la CNC. intre timp, ministrul Culturii a inlocuit pe doi dintre cei mai compromisi cistigatori la vot pentru comisia filmelor de fictiune, cu doi critici de film, iar un al treilea dintre cei compromisi s-a recuzat ulterior, caz in care majoritatea comisiei cu pricina ar fi schimbata.
Indiferent daca socotiti sau nu ca aceste schimbari deblocheaza moral concursul din iulie-august crt., care credeti ca ar fi a treia miscare la care ar trebui sa se simta obligat ministrul Culturii? Eventual din proprie initiativa, macar pentru concursul urmator, promis sa aiba loc tot in 2007, tinind seama de precedentele concesii la care l-au obligat realizatorii si criticii de film: destituirea consilierei de resort din minister si retragerea ei din Consiliul de Administratie CNC, la doua luni dupa protestele noastre din ianuarie crt., iar acum inlocuirile inainte indicate, la doua saptamini dupa votul secret de la CNC?
Radu MUNTEAN: „Punctul de plecare: o mare adunare comica si o cooperativa a impostorilor“
De data asta, decizia ministrului de a inlocui doi dintre juratii votati de marea adunare comica a asociatiilor de film, cu doi critici, mi se pare inspirata. Ce s-a intimplat la acea adunare demonstreaza insa ca lucrurile nu s-au schimbat fundamental si ca, probabil, n-or sa se schimbe nici dupa inca 10 Palme d’Or.
E foarte transparent felul in care s-a votat acolo. Asociatii mai degraba de scara de bloc decit de cinema, infiintate cu citeva zile sau saptamini inainte de vot sau care n-au avut nici o activitate notabila in ultim