McDonald's intentioneaza sa "fure" clientii din Europa ai lantului de cafenele Starbucks, prin extinderea propriului brand, McCafe.
In timp ce Starbucks, care detine 1.300 de cafenele in Europa, a incetinit ritmul de extindere, lantul de fast food intentioneaza sa ridice numarul de McCafe, care opereaza langa McDonald's, la 1.200 de unitati, pana la sfarsitul anului, relateaza Financial Times.
"Putem avea cele mai mari vanzari de cafea din Europa", a declarat Jerome Tafani, director financiar al McDonald's Europa.
Lantul McCafe a aparut in anii 1990 in Australia si a fost introdus in Europa in 2002, prima cafenea fiind deschisa in Irlanda. In Germania, exista aproximativ 600 de unitati, iar 20 de procente din restaurantele McDonald's din Rusia si Italia au cate un McCafe.
Cafeaua vanduta de lantul de fast food este furnizata de grupul Kraft.
Pentru castigarea clientilor, McDonald's se bazeaza si pe preturile mult mai mici decat cele de la Starbucks. Astfel, un capuccino, de exemplu, costa intre 2 - 2,50 euro/pahar.
Potrivit lui Tafani, deschiderea de cafenele langa unitati deja existente ale McDonald's, cu investitii de 60.000 - 85.000 de euro fiecare, a permis un ROI (return of investment) mult mai rapid decat in cazul Starbucks, care pleaca de la zero.
McDonald's intentioneaza sa "fure" clientii din Europa ai lantului de cafenele Starbucks, prin extinderea propriului brand, McCafe.
In timp ce Starbucks, care detine 1.300 de cafenele in Europa, a incetinit ritmul de extindere, lantul de fast food intentioneaza sa ridice numarul de McCafe, care opereaza langa McDonald's, la 1.200 de unitati, pana la sfarsitul anului, relateaza Financial Times.
"Putem avea cele mai mari vanzari de cafea din Europa", a declarat Jerome Tafani, director financiar al McDonald'