Liberalii au alocat cele mai consistente sume in campania pentru alegerile parlamentare de la 30 noiembrie, se arata intr-un studiu al Institutului pentru Politici Publice (IPP). Dupa primele 14 zile de campanie electorala, PNL a cheltuit 673.058 euro, Alianta PSD-PC a platit 642.652 euro, iar PD-L – 486.879 euro. Astfel, publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audiovizual investite de cei trei competitori se ridica la 1.802.589 euro. Potrivit IPP, fata de datele din prima saptamana de campanie, se constata o crestere mai mare a cheltuielilor PNL, care trece pe primul loc in privinta cheltuielor, in timp ce PD-L pare sa fi pierdut deocamdata ritmul in ceea ce priveste publicitatea in presa centrala. Monitorizarea s-a realizat pe 21 de cotidiane centrale, 119 reviste si publicatii periodice, 15 posturi TV si noua posturi de radio.
"Sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate se face conform tarifelor-lista (rate-card) furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Nu este luat in calcul nici un discount, barter", se arata in comunicatul IPP. In prima saptamana de campanie electorala, partidele politice au cheltuit aproximativ 800.000 euro pe publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audiovizual. Potrivit IPP, pentru primele sapte zile, Alianta PSD-PC a cheltuit 305.832 euro, PNL – 296.070 euro, iar PD-L – 180.873 euro.
Liberalii au alocat cele mai consistente sume in campania pentru alegerile parlamentare de la 30 noiembrie, se arata intr-un studiu al Institutului pentru Politici Publice (IPP). Dupa primele 14 zile de campanie electorala, PNL a cheltuit 673.058 euro, Alianta PSD-PC a platit 642.652 euro, iar PD-L – 486.879 euro. Astfel, publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile el