Ministrul Dezvoltării şi Turismului vrea creşterea numărului de vizitatori ai Capitalei prin reabilitarea Institutului de geriatrie şi gerontologie “Ana Aslan”. Alte propuneri pentru revigorarea Bucureştiului sunt promovarea vieţii de noapte, digitalizarea obiectivelor turistice şi „o frunză mai mică” pentru simbolul oraşului.
Elena Udrea a cheltuit peste 100.000 de euro pentru a afla cum poate fi promovat mai bine Bucureştiul. Printr-o licitaţie care a avut loc în luna iunie anul acesta, firma Detente Consultants SRL a fost desemnată să elaboreze un plan de marketing turistic pentru Capitală. „Scopul este creşterea medie anuală a numărului de turişti cu 4,5%, a înnoptărilor cu peste 6,8% şi a notorietăţii Capitalei pe cel puţin trei pieţe ţintă cu cel puţin 15%”, a explicat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, ministrul Turismului.
Unul dintre proiectele care ar duce la atingerea acestor ţinte ar fi, potrivit lui Udrea, reabilitarea centrului „Ana Aslan”: „Acest centru trebuie exploatat mai bine, trebuie să găsim împreună cu Ministerul Sănătăţii un parteneriat public-privat pentru reabilitarea lui”.
Nu este prima dată când ministrul vorbeşte despre reabilitarea centrului, în 2009 Udrea declara că se află în discuţii cu Ministerul Sănătăţii pentru realizarea unui proiect de dezvoltare a unui parc de sănătate în institut. Tot atunci, ministrul spunea că „nu s-a putut dezvolta nimic din cauză că au fost tot timpul interese legate de terenurile de la Ana Aslan”.
Turism balnear şi cultural
Udrea a mai precizat că nu a uitat nici de ideea de a construi un centru balnear în nordul Capitalei, dar că, în prezent, resursele de ape termale se găsesc pe un teren privat. Soluţia ar fi, potirivit ministrului, tot un parteneriat public-privat. „Un astfel de centru poate costa între 5 şi 20 de milioane de euro, depi