Cu sau fără tradiţie, echipele în care s-au făcut investiţii în sportivi şi antrenori sînt şi cele care au devenit campioane naţionale
CSU Asesoft Ploieşti. Campioană naţională la baschet masculin în ultimii 6 ani. CSM Leonardo Oradea. De trei ori campioană la polo. Oltchim Rîmnicu Vîlcea este echipa ce domină handbalul feminin. La hochei pe gheaţă, trofeul nu a mai ajuns în Bucureşti din 2005, fiind bine păstrat de SC Miercurea Ciuc. Titlul de campioană naţională la volei feminin a revenit, pentru al 3-lea sezon consecutiv, unei formaţii, CSU Metal Galaţi, care pînă acum cîţiva ani nu s-a aflat deloc în top.
Toate aceste echipe sînt campioane. Unele cu tradiţie, altele proaspăt absolvente ale podiumului "tricolor". Dar ele mai au ceva în comun. Un sponsor, un partener solid financiar. O firmă, un patron care a investit serios în echipă, în club, în sportivi, în antrenori. Care a adunat în curtea sa cît mai mulţi jucători valoroşi din ţară, a apelat şi la străini, dar nu la oricine, aşa cum s-a practicat în sportul românesc în trecutul nu foarte îndepărtat. A încheiat, la un moment dat, contracte cu antrenori de clasă, fie din afară, fie din ţară: Mladen Jojici (Asesoft Ploieşti), Gheorghe Tadici (Oltchim Rm. Vîlcea), Zoran Terzici (CSU Metal Galaţi), Cornel Gordan (CSM Leonardo Oradea) sau Staffan Lundh (SC Miercurea Ciuc), care, chiar dacă au plecat între timp, şi-au lăsat amprenta. Şi a asigurat condiţii de pregătire şi cantonament normale pentru sportul actual.
Evoluţia sporturilor pe echipe din România ultimilor 5 ani arată clar că din reţeta performanţei, a succesului, cel mai important compus este banul. Apoi urmează tradiţia.
Zgîrcenie în Bucureşti
Bucureştiul nu se poate lăuda cu echipe finanţate puternic. Singurul sport care poate aduce Capitalei în acest an un titlu de campioană naţională e