Românii care au anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm ar putea să aibă probleme după 1 noiembrie. Ministerul Transporturilor a precizat într-un comunicat de presă că "Nu se recomandă anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm".
De la 1 noiembrie 2011 intră în vigoare prevederile OG 5/2011 privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Citeşte şi De la 1 noiembrie Poliţia va "vâna" maşinile cu anvelope de vară. Vedeţi aici tot ce trebuie să ştiţi despre cauciucurile de iarnă şi amenzi
Ministerul Transporturilor apreciază că verificarea anvelopelor de iarnă poate dura cel mult 15 minute.
"Apreciem că verificarea anvelopelor de către inspectorii ARR/RAR poate dura cel mult 15 minute, fără a se verifica integral starea tehnică a autovehiculului", se arată în comunicatul de presă.
Totodată, instituţia statului a indicat că nu este prevăzut un interval de timp în care autovehiculele trebuie să fie dotate cu anvelope de iarnă.
"Dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp ci de condiţiile meteo, şi anume drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei", explică Ministerul Transporturilor.
De asemenea, anvelopele all-seasons pot fi acceptate doar dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă
"Anvelopele denumite comercial „all seasons" sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S)", se mai arată în comunicat.
Citeşte şi Ţeapă sau şmecherie românească? Cum poţi transfo