Cei 50.000 de oameni care merg zilnic la serviciu în Pipera, unde lucrează cei mai bine plătiţi corporatişti, generează un miliard de euro pentru economia românească. Cei peste 50.000 de corporatişti din Pipera lucrează în aproape 30 de clădiri. Sunt tineri, pregătiţi, bine plătiţi şi fac parte din categoriile ţintite de cei mai mulţi publicitari.
Au predispoziţie spre a consuma, puterea de cumpărare peste medie (câştigă anual peste 400 de milioane de euro) şi şanse mari de promovare în firmele în care lucrează. Acestea plătesc chirii în valoare de circa 40 de milioane de euro pe an, conform estimărilor „Forbes România", dar angajaţii le aduc profituri anuale de peste 300 de milioane de euro, dacă extrapolăm datele dintr-un studiu al companiei de consultanţă PricewaterhouseCoopers (PwC).
Citiţi şi:
Forbes: Topul celor mai activi dezvoltatori imobiliari
Mulţi sunt deja middle-manageri sau şefi de departamente, iar dacă includem şi pe cele câteva mii dintre cei mai bogaţi români care locuiesc în zona rezidenţială din apropiere (celebra Pipera-Băneasa), au o putere de cumpărare mai mare decât a celor 300.000 de oameni care trec zilnic prin faţa magazinului Unirea, considerat cel mai aglomerat loc din România şi cel mai bun vad pentru orice afacere. Iar dacă zona Pipera şi-a pierdut în criză o parte din avântul din perioada de boom, consumatorii au rămas aici şi vin la muncă în fiecare zi, fiind expuşi oricărui panou şi fluturaş publicitar, dar şi dezvoltării zonei.
Împărţirea zonei
Consultanţii imobiliari afirmă că, acum, două treimi din suprafaţa utilizată, din totalul celor 570.000 de metri pătraţi de birouri pe care îi cumulează cele 27 de clădiri din zona Pipera, sunt ocupate de operaţiuni de tip back-office.
Click pe foto pentru a vedea infografia cu zona Pipera
Primul dezvoltator care a mirosit potenţi