Chiar daca vorbim despre PR corporatist, de brand sau personal, in Romania s-au facut campanii de calitate, cu rezultate pe masura, chiar daca nu exista o scoala care sa pregateasca specialisti in relatii publice. Lucrul acesta a fost demonstrat in urma cu un an, de catre departamentul de PR din cadrul GMP, departament care tinde sa devina o agentie de PR.
Asta insa, inseamna �sa ai obiective clare, masurabile si strategia potrivita pentru atingerea lor. Sa stii in primul rand ce vrei sa obtii si de la cine. Cred ca PR de calitate poate fi si un subiect inteligent 'vandut' unui jurnalist, subiect care se concretizeaza intr-un material capabil sa trimita mesajul catre publicul care te intereseaza. Chiar o brosura bine facuta, care este citita de oamenii potriviti, denota PR de calitate�, a precizat pentru Wall-Street Ioana Manoiu, PR director la GMP, agentie care anul trecut a castigat premiul de �Agentia de PR a anului�, in cadrul Romanian PR Awards.
GMP, care a avut in 2006 o cifra de afaceri de 8.9 milioane euro, comunica pe partea de PR pentru companii din domeniile FMCG, retail, farma, auto, media, financiar si IT&C. Dupa ce un departament de public relations dintr-o agentie de publicitate demonstreaza ca poate promova campanii in urma carora castiga unul dintre cele mai importante premii din zona de public relations, planurile viitoare sunt de la sine intelese. �Obiectivul nostru este sa devenim agentie de PR, cu tot ce presupune acest lucru: specializari noi, servicii noi�.
Ca si orice alta �materie� noua in Romania, relatiile publice sunt inca in faza de experiment, insa experimentele sunt de bun augur. De la clasicul PR, cunoscut de multi doar prin intermediul comunicatelor de presa, �publicatiile online, editiile online ale ziarelor, blog-urile, forumurile, site-urile, toate au devenit mijloace de comunicare pe care le poti folosi intr-o ca