Românii vor să monteze linia de alimentare cu energie electrică a căii ferate de peste podul Calafat-Vidin abia o dată cu furnizarea energiei de către bulgari, căci altfel cablurile riscă să fie furate. Lucrările la podul peste Dunăre Calafat-Vidin, proiect comun al României şi Bulgariei, sunt în grafic pe malul românesc şi au o întârziere considerabilă pe malul bulgăresc, au spus ieri miniştrii român şi bulgar ai Transporturilor din cele două ţări, Anca Boagiu şi Alexandr Ţvetkov, după o întâlnire de lucru în oraşul Vidin. Bulgarii care realizează cea mai mare parte proiectului, anume construirea propriu-zisă a podului întâmpină probleme cu constructorul spaniol FCC.
În grafic, pe malul românesc
Partea română trebuie doar să se conecteze rutier şi feroviar la pod. Deşi în urmă cu trei luni, când premierii român şi bulgar au vizitat proiectul, constructorul a spus că podul va fi terminat anul viitor, acum spaniolii cer o prelungire a contractului cu o perioadă cuprinsă între şase luni şi un an, invocând dificultăţi cauzate de vremea neprielnică şi de modificarea unor soluţii tehnice. FCC a reuşit până la acest moment realizarea unei ponderi de 50% din lucrări, printre care şi montarea pilonilor podului în mijlocul Dunării. Pe malul românesc lucrările sunt în grafic, au convenit miniştrii.Decalajele cauzează pierderi financiare părţii române. Potrivit declaraţiilor făcute de oficiali, dacă linia de alimentare cu energie electrică a căii ferate de pe malul românesc va fi montată, dar nu va fi şi alimentată de către partea bulgară, există riscul furtului şi distrugerii acesteia. „Nu va putea fi montată decât atunci când bulgarii o vor putea pune sub tensiune ca să nu fie furată", a explicat un oficial.
Plătim întârzierea bulgarilor
România va fi obligată să prelungească contractele semnate cu consultantul şi constructorul său cu o durată