Rapoartele PISA in Focus de luna aceasta au arătat faptul că unele ţări au avut mai mult succes decât altele în a oferi un nivel egal de educaţie pentru elevii lor, susţine Marilyn Achiron, editor la Departamentul de educaţie şi competenţe a Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), într-un articol pe blogul organizaţiei.
Rezultatele PISA arată că dezavantajele socio-economice sunt legate în mod direct de performanţele elevilor săraci. În medie, un elev cu o situaţie socială mai bună obţine cu 88 de puncte mai mult la testul de citire PISA, echivalentul a mai mult de doi ani de şcolarizare, potrivit Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE).
Rezultatele evaluării mai indică faptul că diferenţele dintre ţări şi economiile lor variază în funcţie de măsura în care performanţa este legată de statutul socio-economic.
”Acest aspect demonstrează că legătura poate fi modificată prin impunerea unor politici şi practici corecte”, susţine Marilyn Achiron, editor la Departamentul de educaţie şi competenţe din OCDE, într-un articol pe blogul organizaţiei.
Investiţiile în educaţie, sursa performanţei şcolare
În sondajul PISA din 2009, multe dintre ţările şi economiile cu cele mai mari investiţii proprii în educaţie au elevi de top.
Elevii din Canada, Estonia, Finlanda, Hong Kong-China, Islanda, Coreea, Liechtenstein şi Norvegia obţin rezultate la citit peste media OCDE. În acelaşi timp, în aceste ţări, diferenţa de punctaj dintre elevii cu o situaţie bună şi cei cu o situaţie dificilă este mai mică de 70 de puncte, faţă de media de 88 de puncte.
Multe ţări şi economii au făcut progrese notabile în îmbunătăţirea performanţei generale şi, simultan, în reducerea diferenţelor dintre performanţele şcolare ale elevilor favorizaţi şi ale celor defavorizaţi, susţine Marilyn Achiron.
Ţările unde se poate @