In decurs de o luna, actiunile companiilor din industria auto au inregistrat o revenire de 38% in medie pe pietele de actiuni, conform Les Echos. Pretul actiunilor Renault s-a dublat. Investitorii vor sa creada ca sectorul, primul care a fost lovit de criza si "masacrat" pe bursa, a atins minimul si ca masurile publice de sustinere a vanzarilor vor avea un efect pozitiv pe termen lung.
Revenirea este spectaculoasa. In decurs de o luna, cotatiile actiunilor companiilor din industria auto au consemnat o crestere de 38% pe bursa la nivel mondial. Iar cei care au beneficiat cel mai mult de aceasta redresare sunt doi producatori europeni: actiunile companiei franceze Renault au inregistrat o dublare, in timp ce cele ale Fiat au urcat cu 88%, din care o crestere de 27 de procente a fost inregistrata intr-o singura sedinta. Companiile japoneze Mazda si Nissan, producatorul american Ford, cel coreean Kia si compania germana BMW au inregistrat de asemenea reveniri semnificative.
Aceasta imbunatatire se datoreaza in parte refacerii increderii de care a beneficiat bursa de actiuni in ansamblu de la inceputul lunii martie. Dar nu numai. In medie, pietele de actiuni nu au recastigat decat 19% intr-o luna, de doua ori mai putin decat sectorul auto. Investitorii vor sa creada ca acest sector, primul lovit de criza si pus la pamant pe bursa, va fi in acelasi timp primul care va atinge limita de scadere. Iar acest moment a sosit.
Bancile ajuta industria auto
Este o credinta alimentata in special de banca Credit Suisse, ai carei analisti si-au revizuit in sus proiectiile privitoare la sectorul auto, pentru a doua oara in acest an. Excluzand Volkswagen, a carei evolutie bursiera a fost una exceptionala datorita acumularii de actiuni ale companiei de catre Porsche, cotatiile jucatorilor europeni din cadrul sectorului "se mentin la niveluri scazute" in ciud