Nu ştiu de ce, producătorii de pompe sunt extrem de neinspiraţi când este să îşi aleagă numele întreprinderii: un tolomac de-al nostru, din 1882, a ales cuvântul "Aversa", fără să bage de seamă că, pe lângă înţelesul de "ploaie", cuvântul se leagă, (prin "averse" din franceza veche), direct la latinescul "aversio", care înseamnă "dezgust" (adică, "aversiune").
Spun că asta nu este un caz singular, în lumea pompelor, pentru că, desigur, celebra firmă internaţională care îşi spune "Woma", sună, în româneşte, la fel de rău ca "Aversa".
Dar, cât timp fabricile de pompe produc pompe, nimeni nu va fi dezgustat de numele lor - pompează pompa?, da, pompează, atunci, OK!, să pompeze.
Alaltăieri, însă, pompa a refulat, într-un ziar financiar, publicând un fel de reclamă vomitivă, sub sigla uzinelor "Aversa":
"Stimate domnule prim ministru, Pe 19 noiembrie 2012, aţi vizitat fabrica noastră şi ne-aţi spus că sunteţi bucuros dacă "pot să ajut şi să asist la renaşterea unei legende". Comitetul Angajaţilor din cadrul Aversa vrea să vă mulţumească pentru că v-aţi respectat promisiunea faţă de noi. Pe 11 septembrie 2013, Aversa a fost privatizată prin licitaţie iar producţia a reînceput pe 23 septembrie 2013. Avem comenzi din partea clienţilor de peste 8 milioane RON în numai 4 săptămâni şi trebuie să mărim colectivul cu 40% pentru a onora cererile de la 204 la 280 angajaţi! Aversa are acum un viitor măreţ,
Cu stimă,
Comitetul Angajaţilor
Aversa Manufacturing SRL"
Dezgustul a stârnit agenţia HotNews să publice un text intitulat "ODA tovarăşului iubit: Cum i-a mulţumit Comitetul angajaţilor de la fabrica Aversa premierului Ponta pentru privatizare şi viitorul său măreţ", iar pe Robert Turcescu, la B1TV, să afirme că aceasta este "o mostră de pupincurism", după ce va fi precizat că ziarul financiar care a publicat aşazisa reclamă, "este,