Spoturile nu mizează „nici pe prosteală, nici pe inteligenţă“, spun specialiştii. Reclamele respectă „gustul“ românului pentru promoţii. De câte ori nu v-aţi simţit insultat de publicitatea de la televizor? În ultimii ani, tot mai des, se pot vedea pe micul ecran spoturi care par făcute special pentru un public format doar din nătărăi.
Nu e vorba pur şi simplu doar de faptul că „mesajul" reclamei (atunci când reuşeşti să înţelegi ce vor să-ţi transmită autorii spotului, lucru din ce în ce mai rar) e simplist, de genul „cumpăraţi produsul X, e cel mai bun!". Ci de faptul că reclama cu pricina ne tratează pe toţi, potenţiali cumpărători, drept nişte imbecili lipsiţi de discernământ, incapabili să pricepem singuri ce avantaje oferă produsul respectiv. Pe scurt, iată întrebarea: de ce suntem trataţi de reclame ca nişte idioţi?
Citiţi şi:
Reţelele sociale pot fi nocive
VIDEO Emisiune-şoc cu oameni curentaţi
Uşor cu curajul pe scări
În topul celor mai detestate reclame TV şi-au câştigat locul, fără prea mari eforturi, cele la pasta de dinţi - întotdeauna cea care te apără de toţi duşmanii danturii, gingiilor, smalţului şi fără de care dinţii cad cu zgomot într-o chiuvetă. Urmează spoturile pentru unele şampoane, în care camera focalizează pe un scalp „pudrat" cu mătreaţă sortit să-i ţină la distanţă pentru totdeauna pe eventualii pretendenţi. În acest context al reclamelor explicite, în mod normal, o firmă care le-ar spune propriilor clienţi „fiţi proşti!" şi-ar tăia craca de sub picioare.
O celebră companie de îmbrăcăminte a făcut, totuşi, exact asta - şi cu rezultate spectaculoase! Cea mai recentă campanie Diesel, „Be Stupid", care rulează în prezent în Europa şi în America de Nord, i-a făcut pe mulţi să ridice din sprâncene şi, probabil, în ciuda îndemnului, să gândească preţ de măcar o secundă.Îndemnul companiei Diese