În mod normal, înzăpezirea drumurilor naţionale ar trebui să fie una dintre cele mai bune afaceri "de sezon" pentru "regii asfaltului". Pentru perioada 2008-2012 (cu unele excepţii de contracte semnate din 2009 până anul acesta) Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a alocat nu mai puţin de 4,4 miliarde de lei, aproape 1,1 miliarde de euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro, fără TVA, pentru contractele multianuale de deszăpezire a DN-urilor la nivel naţional.
Cu unele excepţii, contractele acoperă patru ierni, respectiv din 2008 până iarna aceasta inclusiv.
Suma alocată de stat pentru deszăpezire, care este, conform calculelor gândul , de câte 16.604 euro (la un curs mediu de 4,2 lei/euro) pe fiecare kilometru liniar deszăpezit, în fiecare iarnă (pentru patru ierni reiese un cost de 66.816 euro pe kilometru liniar) nu este însă suficient de mare pentru unii dintre aşa numiţii "regi ai asfaltului", scrie Gandul. În mod normal, înzăpezirea drumurilor naţionale ar trebui să fie una dintre cele mai bune afaceri "de sezon" pentru "regii asfaltului". Pentru perioada 2008-2012 (cu unele excepţii de contracte semnate din 2009 până anul acesta) Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a alocat nu mai puţin de 4,4 miliarde de lei, aproape 1,1 miliarde de euro la un curs mediu de 4,2 lei/euro, fără TVA, pentru contractele multianuale de deszăpezire a DN-urilor la nivel naţional.
Cu unele excepţii, contractele acoperă patru ierni, respectiv din 2008 până iarna aceasta inclusiv.
Suma alocată de stat pentru deszăpezire, care este, conform calculelor gândul , de câte 16.604 euro (la un curs mediu de 4,2 lei/euro) pe fiecare kilometru liniar deszăpezit, în fiecare iarnă (pentru patru ierni reiese un cost de 66.816 euro pe kilometru liniar) nu este însă suficient de mare pentru unii dintre aşa