- Diverse - nr. 218 / 7 Noiembrie, 2007 La initiativa Prefecturii Mures, a fost initiata o campanie de informare si educare a elevilor cu privire la importanta si utilitatea Numarului Unic de Urgenta 112, actiunea fiind demarata datorita faptului ca numarul apelurilor false la Dispeceratul de urgenta este alarmant de mare. Pentru ca tinerii sunt cei care se...distreaza apeland gratuit numarul 112, fara a avea de semnalat cazuri reale, campania a debutat cu o intalnire cu directorii de scoli, directorii educativi, coordonatorii de proiecte educative, intr-un cuvant, cadre didactice care raspund direct de educatia tinerilor si ii pot determina pe acestia sa renunte la a pune bete in roate unui serviciu public de urgente, care 24 de ore din 24 trebuie sa fie la dispozitia celor aflati in dificultate. Directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, Ioan Mitca, a precizat ca, la nivel national, din aproximativ 26 milioane de apeluri la 112, peste 24 de milioane au fost false, in perioada ianuarie - septembrie 2007, iar in judetul nostru din 1,67 milioane apeluri peste 992.000 au fost false, in perioada ianuarie - octombrie, ceea ce inseamna ca 79 la suta din apeluri au tinut ocupata inutil linia telefonica, in detrimentul celor care incearca sa semnaleze cazuri reale, grave, care necesita interventii de urgenta. Campania de educare va continua prin distribuirea de materiale informative in scoli, iar pe site-ul Inspectoratului Scolar Judetean va fi afisat un film privind activitatea si utilitatea Dispeceratului integrat de urgenta. In context, inspectorul-sef, chestorul de politie Nicolae Cabulea a precizat ca trebuie extinsa aceasta campanie si in mediul rural, pentru ca, desi Dispeceratul functioneaza din anul 2005, populatia din mediul rural nu este informata suficient cu privire la acest serviciu de utilitate publica. LIA VINTELER - Diverse - nr. 218 / 7 Noiembrie