Anul trecut, sute de mii de persoane au aflat din propria experienţă că dacă ceva sună prea bine să fie adevărat, probabil că aşa şi este. Numărul înşelătoriilor online semnalate este în creştere, iar unele dintre victime se confruntă cu pierderi financiare semnificative, informează Mashable.
Reprezentanţii centrului pentru plângerile legate de înşelătoriile online au primit, în 2010, al doilea cel mai mare număr de plângeri de la formarea organizaţiei, în urmă cu 10 ani.
Din anul 2004 şi până în anul 2009, sumele pierdute au crescut cu circa 500 de milioane de dolari. Astfel, dacă până în anul 2005 reprezentanţii organizaţiei au primit cel mult 100.000 de plângeri anuale, care semnalau pierderi de până în 200 de milioane de dolari, în 2010 au primit peste 300.000 de reclamaţii, ce semnalau pierderi de 600 de milioane de dolari.
Cele mai multe reclamaţii au fost legate de plăţile făcute pe internet fără obţinerea bunurilor, mai exact 14,4%, ele fiind în top de înşelătoriile legate de FBI, 13,2% şi de furturile de identitate, 9,8%.
De asemenea, persoanele cu vârste de peste 60 de ani au semnalat, în 2010, pierderi mai mari decât orice alt grup de vârstă.
Cele mai multe înşelătorii online, mai exact 66% din total, au fost semnalate, în 2010, în Statele Unite ale Americii, aici înregistrându-se, în principal, atacuri de tip phishing. În Spania, au fost semnalate, în doar 0,8% dintre atacurile informatice, legate, în general, de câştigurile la loterie, în timp ce în România au fost semnalate, în special, fraude la nivelul licitaţiilor.
Ce trebuie să faci pentru a evita astfel de situaţii
1. Trebuie să fii precaut atunci când ai de-a face cu persoane din afara propriului stat.
2. Trebuie să te documentezi cu privire la autenticitatea şi cu privire la legitimitatea companiei sau individului cu care ai de-a face.
3