Ieri, în şedinţa Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice, Ştefan Rogoz, preşedintele Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politici Braşov, a atras atenţia asupra faptului că GDF Suez, furnizorul de gaz din Braşov, a încheiat contracte de furnizare cu cetăţenii, asigurându-le doar presiunea minimă, deşi contractele, în mod normal, trebuie încheiate la presiunea normală. „Aprovizionarea, conform contractului, se face la presiunea de 0,15 bari. Acest lucru este menţionat, însă pe spatele facturii, nu în contractul încheiat cu societatea de gaz. Câţi dintre noi au citit ce scrie pe spatele facturii? În urma intervenţiei Protecţiei Consumatorilor, în 4 decembrie, a sosit de la ANRE (Autoritatea Naţională pentru Reglementarea Energiei – n.r.) răspuns privind această situaţie, respectiv, nivelul minim al presiunii este de 0,15 bari, maximum de 0,25 de bari şi normal de 0,20 de bari. Valoarea minimă este asigurată doar în situaţii de urgenţă. În contract trebuie să ni se prezinte cele trei valori. În mod normal, GDF Suez trebuie să refacă acest contract sau aceste valori să fie trecute într-o anexă la contract”, a explicat, ieri, Ştefan Rogoz.
De asemenea, Ştefan Rogoz a subliniat faptul că în contracte mai există anumite nereguli. „În acelaşi răspuns de la ANRE se precizează clar că la factura neplătită se aplică penalizări începând cu cea de-a 31-a zi. În contractul de la GDF Suez, majorările sunt aplicate din a 16-a zi, de la data emiterii facturii. Altă neconcordanţă: la Braşov, rezilierea contractului, în care de neplată, se face după 65 de zile. În răspunsul de la ANRE, rezilierea contractului în caz de neachitare a facturii se face la 180 de zile”, a mai spus, ieri, Ştefan Rogoz. Pensionarii se vor adresa din nou Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CPC) Braşov şi vor solicita ca societatea GDF Suez să fie obligată de