Pirelli Tyres, filiala locala a producatorului italian de anvelope, decidea in iulie 2008 sa aplice in cadrul fabricii de la Slatina "filosofia Kaizen" de imbunatatire a serviciilor si proceselor din companie implicand personalul operativ. Era anul in care fabrica finaliza etapa de start-up si trecea catre perioada de crestere si diversificare a productiei intr-o maniera intensa. La aproape un an distanta, costurile de productie s-au redus cu 20% si a crescut gradul de implicare si motivare in randul angajatilor companiei
"Toate aceste transformari au avut loc pe fondul crizei economice mondiale, perioada in care am considerat ca este important, mai ales pentru o companie multinationala precum Pirelli, sa identificam oportu-nitatile si sa actionam. Implementarea programului Kaizen s-a dovedit a fi un succes", spune Giuliano Menassi, director operational Pirelli Tyres Romania, parte a grupului italian Pirelli, cu afaceri locale de 115 mil. euro in 2007 si pentru care lucreaza in prezent aproximativ 1.900 de oameni, din care 1.350 in cadrul fabricii de anvelope de la Slatina.
In cazul fabricii de anvelope Pirelli de la Slatina, managementul companiei a preferat sa adopte o pozitie ofensiva prin care sa vina in intampinarea efectelor crizei.
"Pirelli este afectata de criza ca orice companie din industria auto, dar pozitia managementului companiei este una ofensiva, acest lucru inseamna ca ei si-au propus sa nu dea niciun om afara, dar sa instruiasca si sa ii implice in activitati necesare companiei, chiar daca nu toate dintre acestea sunt productive, spre exemplu, cele de mentenanta sau de instruire sau calificare", explica Julien Bratu, director Kaizen Institute Romania, care se ocupa cu implementarea managementului de tip Kaizen in companii, printre care si Pirelli.
In cadrul fabricii de la Slatina, procesul de implementare a