Cei mai mari retaileri străini de mobilă de pe piaţa locală, IKEA şi kika, merg pe o strategie de promovare bazată pe cataloage de prezentare în această toamnă, pentru care investesc cumulat peste 1,5 mil. euro.
Mare parte din retailerii de mobilă au cataloage de prezentare a produselor însă doar IKEA şi kika le distribuie în număr mare atât în Bucureşti, cât şi în împrejurimi.
Dacă IKEA şi-a axat întreaga promovare pe catalog încă de la intrarea pe piaţa locală, distribuind aproape 1 milion de cataloage, recent şi kika şi-a lansat primul catalog, în 300.000 de exemplare.
"Acest catalog este cu mult mai complex faţă de pliantele obişnuite. De asemenea, lansarea acestui catalog aduce cu sine un "aer proaspăt" al brandului kika", a spus Lars Lund, country manager al kika România, care a precizat că retailerul a investit 0,3 mil. euro în acest catalog. Acesta a fost distribuit în Bucureşti şi în zonele limitrofe.
Strategii asemănătoare la vremuri grele
kika, cel mai nou retailer străin de mobilă care a intrat pe piaţa locală, face un pas înspre o promovare mai agresivă, după un început de an deosebit de greu în care toţi jucătorii au căutat soluţii pentru revitalizarea vânzărilor. Potrivit ultimelor informaţii disponibile pe siteul Ministerului de Finanţe, Kika Mobilier a înregistrat în 2009, primul an integral de funcţionare pe piaţa locală, o cifră de afaceri netă de 11,7 mil. euro şi pierderi de 4 mil. euro.
Noua strategie de promovare a kika vine în contextul în care din decembrie 2009 şeful companiei din România este danezul Lars Lund, el anunţând la scurt timp de la preluarea mandatului că "nu se atinge de bugetul de marketing", dar că mixul de media s-ar putea schimba, adică se vor axa mai mult pe radio şi print în detrimentul TV-ului. În trecut, Lund a lucrat în cadrul IKEA, având poziţii precum sales manager şi project