Copiii nu îndrăznesc să folosească numărul de telefon care le este pus la dispoziţie gratuit pentru a cere ajutor atunci când sunt victimele unor abuzuri.
Potrivit datelor furnizate de reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Buzău, în lunile octombrie şi noiembrie au fost înregistrate opt sesizări la „Telefonul copilului” prin care erau reclamate cazuri neglijenţă sau abuz din partea părinţilor.
Şase reclamaţii s-au confirmat ulterior, şi într-una dintre situaţii asistenţii sociali au decis că se impune luarea unei măsuri de protecţie, copilul fiind luat din familie şi dus într-un centru de plasament. „Cazurile neconfirmate s-au referit la neglijarea a doi copii, ambii din mediul rural, în urma verificărilor efectuate aspectele sesizate nu s-au verificat, copiii râmând în mediul familial”, Carol Dinu, purtător de cuvânt al D.G.A.S.P.C.
Nu ştiu că telefonul există
În nici unul dintre cazurile recente sesizate apelul nu a venit din partea minorului neglijat sau abuzat susţin reprezentanţii Direcţiei pentru Protecţia Copilului . Cei care au sunat la „Telefonul copilului” au fost adulţi rude, sau vecini. Explicaţia nu este deloc grea. „Ca teorie generală copiilor le este frică, dar în marea lor majoritate, ei nu ştiu că există acest număr”, dr. Nicolae Enache, medic specialist în neuropshiatrie infantilă.