Un braşovean reclamă faptul că datele incomplete din certificatul de garanţie ale unui sistem informatic au împiedicat înlocuirea pieselor defecte, după reparaţii repetate.
Agache Aurel Dionisie a cumpărat anul trecut de la Carrefour Braşov un sistem informatic în valoare de 3.000 de lei. La început, sistemul nu a funcţionat şi la fel s-a întâmplat după mai multe drumuri la service.
"Primele două sisteme pe care mi le-au adus nici măcar nu s-au aprins, iar al treilea a început să piardă din date la scurt timp de la achiziţie", povesteşte supărat Agache Aurel Dionisie. Reparaţiile s-au poticnit din cauza informaţiilor completate în certificatul de garanţie. "Dacă la procesor, placa de bază, interfaţa grafică (placa video) şi carcasă sunt trecute denumirile exacte ale componentelor şi firma producătoare, la memorii şi la hard disk sunt trecute doar generic, ceea ce lasă loc introducerii pieselor de slabă calitate", este de părere braşoveanul. Deşi a constatat că hard disk-ul este defect şi de slabă calitate şi a solicitat înlocuirea lui cu un produs de calitate pentru care s-a oferit să plătească diferenţa, cei de la service i-au spus că "cererea de înlocuire a hard diskului cu un alt model din păcate nu poate fi onorată deoarece conformitatea sistemului trebuie păstrată fără excepţii".
După ce reporterii EVZ s-au interesat de caz, reprezentanţii Carrefour Braşov l-au contactat pe client şi i-au propus să ducă sistemul înapoi la magazin pentru a fi trimis în service. În plus, comerciantul a decis să suporte diferenţa de preţ necesară pentru achiziţionarea unui hard disc superior calitativ.
CE SPUNE LEGEA
"Informaţiile oferite în certificate de garanţie constituie o parte a contractului de vânzare cumpărare"
Conform legislaţiei, consumatorii au dreptul să fie informaţi, în mod complet, corect şi precis, a