Dupa esecul anuntat al privatizarii CFR Marfa apar cateva semne de intrebare cu privire la ce se va intampla pe viitor cu aceasta companie, informeaza Cotidianul.ro. Sursa imagine: ziuaveche.ro
Va reusi statul sa atraga investitori seriosi, care sa participe la o noua licitatie?
Esecul de acum ar putea influenta pretul de vanzare a companiei? Singura certitudine pare sa fie aceea ca privatizarea va fi reluata, pentru ca asa a cerut FMI.
Guvernantii sunt hotarati sa reia procesul de privatizare a CFR Marfa “de urgenta”, dupa cum a anuntat fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu. Acelasi lucru il spune si actualul ministru, Ramona Manescu. De ce aceasta graba? O explicatie ar fi aceea ca asa a cerut Fondul Monetar International. In memorandumul prin care statul roman a solicitat un nou acord de imprumut, se precizeaza clar ca „vanzarea CFR Marfa trebuie finalizata”. In acelasi document, Guvernul a promis ca „daca procesul de privatizare se loveste de obstacoe insurmontabile, vom redeschide licitatia pentru privatizarea majoritara a CFR Marfa”.
De asemenea, in ultimul raport de evaluare, din luna septembrie, expertii FMI precizeaza: „in cazul in care tranzactia nu este finalizata, autoritatile s-au angajat sa vanda pachetul majoritar de la CFR Marfa unui alt investitor strategic”.
Prin urmare, intreaga procedura va fi reluata in cel mai scurt timp, de la zero. Primul pas va consta in selectarea unei firme de consultanta, spune Relu Fenechiu.
Felechiu: Eu sper din toata inima ca nu va fi un pret mai mic
Intrebat de cotidianul.ro daca el crede ca, de data aceasta vor fi mai multe companii mari interesate sa preia CFR Marfa, fostul ministru al Transporturilor a evitat sa dea un raspuns clar. „La inceputul acestui an, cand am inceput eu procesul de privatizare, conditiile economice din Europa in ceea ce priveste transportul