Pregătit a fi scos la vânzare în SUA la un preţ ce porneşte de la 27.000 de dolari şi care poate ajunge la 30.000 de dolari în cazul versiunii superioare Touring (sunroof panoramic electric), Subaru XV Crosstrek Hybrid este secondat de un mic motor electric, concurând astfel consumul micului diesel boxer de 2.0 litri.
CUV-ul pe 2014, poziţionat ca dimenisiuni ( Lxlxh: 4.450mm, 1.780mm, 1.570mm, ampatament 2,63 metri), performanţe ori finisaje sub mai titratul Forester, va fi disponibil, aşadar, ca produs global şi într-o formulă mixtă benzină-electric.
Boxerul de 2.0 litri în 4 cilindri, ce reduce drastic fricţiunile mulţumită faptului că lucrează în plan orizontal, este montat destul de jos, impresionează deja la versiunea clasică prin linearitatea cu care trage, lipsa vibraţiilor, prin nivelului redus de zgomot şi echilibrul ansamblului motor-transmisie în general. Pe versiunea XV Crosstrek Hybrid 2014, acesta livrează 150 CP la 6.200 CP şi un cuplu de 200 Nm la 4.200 rpm. În tandem cu un mic motor electric ce asistă motorul cu ardere internă cu alţi 13,4 CP şi care aduce un aport de 68 Nm, ansamblul dual face o sinergie ce se traduce pe fişa tehnică printr-o putere totală de 165 CP şi un cuplu maxim 225 Nm. Este bine de ştiut că, la hibridele ce utilizează sisteme 4x4 cu aport electric, matematica nu funcţionează în sensul însumării pur şi simplu a puterilor celor două unităţi.
Acceleraţia 0-100 km/h coboară de la 10,5 secunde la 10,2 sec şi sporeşte marginal viteza maximă la valoarea de 192 km/h. Upgrade-ul performanţelor dinamice nu este atât de abrupt, explicaţia fiind că acumulatorii şi motorul electric adaugă la curba greutăţii Subarului XV Crosstrek Hybrid peste 110 kg, ducând masa totală la aproape 1.730 kg.
Bateriile ce utilizează tehnologia Nichel-Metal Hybrid, în defavoarea soluţiei Litiu-Ion, mult mai costisitoare, preferată însă de