Centura Clujului nu se demolează, iar controversele legate de faptul că viitoarea pistă a aeroportului clujean s-ar intersecta cu centura ocolitoare de Est au plecat de la informaţii false, susţine fostul şef al Consiliului Judeţean Cluj Alin Tişe. Şi actuala conducere a instituţiei este de părere că se vor găsi soluţii fără costuri suplimentare pentru a clarifica problema.
Acuzat că nu s-a întâlnit cu reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru a corela proiectul centurii cu planurile de extindere a pistei aeroportului clujean, Alin Tişe susţine că tot scandalul a plecat de la o informaţie falsă.
"Un director pus acolo probabil să adune bani la puşculiţa de partid nu a studiat proiectul corect, s-a uitat pe un alt traseu, probabil, şi a spus că se intersectează. Este regretabil, din păcate, că s-a ajuns ca în spaţiu public să se vehiculeze informaţii inexacte", a precizat Tişe.
Atât actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, cât şi Alin Tişe sunt convinşi că se vor găsi soluţii care nu implică demolarea şoselei ocolitoare.
"Eu încerc să evit o deviere a acestei centuri, pentru că asta înseamnă blocarea circulaţiei, şi să găsim o variantă. Ori mergem pe o scurtare a pistei cu, nu ştiu, se va calcula exact cât este conul acela care trebuie să fie de protecţie, şi să încercăm pe partea cealaltă, deşi locul e destul de puţin generos, să prelungim cu 100-200 de metri ceea ce vom lua din partea din faţă", a declarat Horea Uioreanu.
"În niciun fel pista nu este oprită în a fi construită de către centură, nici centura nu trebuie să fie mutată. Autoritatea Aeronautică va stabili ce restricţii de circulaţie se vor impune în momentul în care aeroportul va putea deservi aeronave mari", a completat Tişe.
Senatorul PDL Alin Tişe susţine că odată cu dezvoltarea aeroportului vor trebui