Guvernul face, de vreo trei săptămâni, tot felul de inovaţii la noul Cod rutier, dar încă se codeşte să-l aprobe. Aşa s-a întâmplat şi ieri, când proiectul a fost din nou amânat, până când miniştrii se vor lămuri cum arată un sistem coerent de strângere a amenzilor. Pentru că, deşi pare incredibil, în România nu există aşa ceva, motiv pentru care nimeni nu ştie dacă ţi-ai plătit sau nu amenda şi, probabil, nimeni nu are habar ce se face exact cu banii adunaţi.
Un cont unic la Trezorerie, şi o destinaţie clară pentru sumele colectate, par o adevărată filozofie pentru şefii de la Interne şi Finanţe, statul demonstrându-şi astfel, încă o dată, lipsa de capacitate administrativă atunci când e vorba să încaseze şi să cheltuiască bani.
Proiectul de Cod rutier, sau Codul lui Stroe cum mai este el alintat de către unii taximetrişti - probabil cei care au mai auzit prin şcoală de Napoleon -, a fost măcinat încă de la început de contradicţii.
Mai exact, dorinţa ministrului de Interne, Radu Stroe, de a băga spaima în şoferi, prin amenzi dintre cele mai dure, şi o toleranţă zero pentru consumul de alcool şi viteza excesivă, s-a ciocnit frontal de grija exagerată pentru propria imagine a şefului său din Guvern, Victor Ponta, şi de interesul electoral al şefului său de partid, Crin Antonescu.
Antonescu, aflat într-o campanie perpetuă pentru prezidenţiale, s-a arătat deranjat de faptul că Stroe nu a discutat mai întâi Codul rutier în PNL şi în USL, unde probabil că sunt o grămadă de şoferi competenţi, şi a preferat să “sperie” inutil electoratul rutier.
Ponta, la rândul său, cu impresii proaspete după ce a fost zilele trecute pe la Bachus, festivalul patronat de Marian Oprişan, la Focşani, a redefinit rapid toleranţa zero, pentru uzul fanilor viei şi vinului.
"Până la 0,2, vorbesc de omul obişnuit care se duce la o n