Kraft Foods Inc., cea de-a doua mare companie din domeniul FMCG, urmeaza sa ia masuri de restructurare si de disponibilizare ale personalului din cadrul diviziilor sale de produse lactate si de bauturi cu scopul de a impulsiona cresterea volumului de vanzari, pe fondul unei concurente tot mai acerbe cu PepsiCo si cu Kellogg Co., informeaza Bloomberg.
Reprezentantii companiei au afirmat ca inca nu stiu numarul exact de angajati care vor fi concediati, dar au precizat ca se vor efectua restructurari si in cadrul pozitiilor inalte din companie, ca parte a noii politici adoptate pentru optimizarea sistemului administrativ.
Din 2004 si pana in prezent, Kraft a concediat peste 11.000 de angajati, actionarii majoritari presand compania sa accelereze ritmul de rascumparare a unor pachete de actiuni prin reducerea de personal. In prezent, grupul numara peste 90.000 de anagajati, dintre care 41.000 numai in Statele Unite ale Americii.
Valoarea unei actiuni a importantului jucator de pe piata alimentelor din lume s-a majorat cu 9 centi (6,62 euro centi), atingand pragul de pragul de 32,15 dolari (23,64 euro). Cu toate acestea, Kraft se afla inca in urma lui PepsiCo, unul din liderii mondiali pe piata de bauturi racoritoare si de gustari, care a inregistrat o crestere de peste 15% a valorii actiunilor.
Castigarea bataliei cu PepsiCo in ceea ce priveste piata gustarilor presupune si un pariu personal al conducerii Kraft in conditiile in care Irene Rosenfeld, directorul executiv al producatorului de dulciuri, a detinut, pana anul trecut, sefia diviziei de snack-uri Frito-Lay din cadrul PepsiCo.
In 2007, Kraft a cheltuit cu 400 de milioane de dolari (294 milioane de euro) mai mult decat in 2006 pentru realizarea planului de marketing. Anul trecut, gigantul din FMCG a investit peste 1,4 miliarde de dolari (1,03 miliarde de euro) in publicitate si in ca