10:12 • Business Standard ne dă o veste bună. Firmele româneşti se pot îmbogăţi cu 130 de milioane de euro doar pe seama Campionatului European de fotbal! Aceeaşi companie emite, însă, şi un avertizment: Sînt şi companii care se aşteaptă ca marele eveniment sportiv să cauzeze pierderi, din cauza scăderii productivităţii muncii.Business Standard ne dă o veste bună. Firmele româneşti se pot îmbogăţi cu 130 de milioane de euro doar pe seama Campionatului European de fotbal! Aceeaşi companie emite, însă, şi un avertizment: Sînt şi companii care se aşteaptă ca marele eveniment sportiv să cauzeze pierderi, din cauza scăderii productivităţii muncii.
GRĂMEZI DE BANI. Peste 20.000 de români sînt aşteptaţi să însoţească echipa naţională de fotbal la meciurile din faza grupelor EURO 2008. Participarea lor, calculată în funcţie de bugetul mediu de 100 de euro de persoană, timp de zece zile, se traduce într-o contribuţie a românilor la economia Elveţiei de aproximativ 20 mil. euro. Aportul românilor la creşterea PIB-ului Elveţiei ar fi de circa 6%. Astfel, aceştia ar putea contribui cu 20 mil. euro, din totalul de 344 mil. euro, pe care economia Elveţiei se aşteaptă să-i contabilizeze ca profit în urma acestei competiţii. În România, lanţurile de comerţ, din care unele au derulat campanii speciale pentru EURO 2008, ar putea înregistra vînzări suplimentare în luna iunie de circa 25-30 mil. euro, de pe urma evenimentului sportiv, generate în special de segmentul de TV, plasme şi LCD-uri. “Prin campania noastră ne-am propus să anulăm sezonalitatea clasică şi să avem două luni de vînzare, mai şi iunie, care să se ridice cel puţin la nivelul lunii aprilie, influenţată în mod pozitiv şi de sărbătorile de Paşti”, a declarat pentru Business Standard Jiri Rizek, CEO Flamingo International, companie care a investit 1,2 mil. lei (circa 330.000 de euro) în pro