De regulă, găsirea unui începător costă un salariu şi jumătate
Companiile pot ajunge să cheltuiască sume de patru cifre pentru recrutarea managerilor, în timp ce angajarea candidaţilor fără experienţă costă câteva sute de euro. Aceştia sunt banii pe care patronii trebuie să-i plătească firmelor specializate pentru găsirea fiecărui candidat în parte, în cazul în care recrutarea nu o face departamentul de resurse umane.
"De regulă, tarifele se măsoară în salariile plătite de angajator pentru acel nivel şi care pot să scadă în cazul în care este vorba de echipe mai mari", a declarat pentru gândul Oana Datki, directorul general al companiei de resurse umane ConsulTeam.
De exemplu, un patron care are nevoie de doi începători va plăti cel mult un salariu şi jumătate, în medie, pentru aducerea fiecăruia în echipă, costurile putând să scadă până la un salariu/angajat dacă este vorba de zeci de absolvenţi. La prima vedere, câteva sute de euro pot părea o sumă mare în condiţiile în care este vorba de un simplu începător. În realitate, recrutarea unui începător se poate întinde pe o perioadă de trei luni, timp în care firma care face selecţia organizează mai multe etape de interviu.
Cheltuiala standard: cel mult 50 de euro/începător
Un salariu şi jumătate este tariful şi pentru găsirea unui specialist, sumă care creşte dacă este vorba de unul dintr-un domeniu de nişă, explică Datki. De regulă, recrutarea unui candidat cu experienţă durează mai mult: între trei şi şase luni. În cazul directorilor de departamente însă, companiile ajung să plătească sume consistente, de patru cifre. Asta pentru că, în acest caz, recrutarea nu o face o simplă firmă de consultanţă, ci companii specializate în "head-hunting".
De cele mai multe ori însă, companiile sunt reticente când vine vorba de divulgarea sumelor cheltuite în campaniile de recrutare.
Astfel,