"Dublarea" procedurilor pentru organizarea alegerilor europarlamentare si a referendumului rezulta chiar din legislatia actuala. Cu alte cuvinte, atat Biroul Electoral Central (BEC), cat si celelalte birouri, de circumscriptie ale judetelor, comunelor, oraselor si municipiilor, precum si birourile electorale ale sectiilor de votare vor fi dublate. Aceasta pentru ca difera modul de compunere a lor.
Potrivit Legii referendumului, birourile electorale de circumscriptie se alcatuiesc dintr-un presedinte si cel mult sase delegati ai partidelor politice reprezentate in Parlament. In schimb, pentru europarlamentare se aplica, in ceea ce priveste compunerea birourilor sectiilor de votare, prevederile Legii nr. 373/2004 pentru alegerea Camerei Deputatilor si Senatului. Conform acestora, birourile electorale ale sectiilor de votare sunt alcatuite dintr-un presedinte, un loctiitor al acestuia si cel mult sapte membri, desemnati de partidele politice care participa in alegeri. Sectiile de votare vor fi asadar distincte, dar vor functiona in acelasi loc. Numarul sectiilor este acelasi pentru ambele demersuri: 17.340.
Pana in prezent primarii din mai multe judete (Vrancea, Covasna, Cluj, Galati, Bistrita) au semnalat faptul ca nu ar dispune de spatiu suficient pentru a amenaja in aceeasi cladire sectii de votare pentru europarlamentare si pentru referendum.
Pentru alegerile pentru Parlamentul European a fost alocata suma de 880 miliarde lei vechi (circa 27 milioane euro), in vreme ce pentru organizarea referendumului s-a estimat a fi nevoie de 430 miliarde lei vechi (circa 13,5 milioane euro).
Exemple
Si alte tari europene au organizat simultan euroalegeri si alte tipuri de scrutinuri. Alegerile pentru PE din 2004 au coincis, de exemplu, cu alegeri legislative in Luxemburg, cu primul tur al alegerilor prezidentiale in Lituania, cu alegeri locale si r