Mentionand o scrisoare deschisa adresata autoritatilor de la Bucuresti si semnata de maestrii Zubin Mehta, Daniel Barenboim si Valery Gergiev, Deutsche Welle vorbeste despre lipsa unei sali de concerte moderne in capitala Romaniei si despre neputinta autoritatilor de la Bucuresti de a rezolva cea mai mare problema a Festivalului Enescu.
La Bucuresti, Festivalul International George Enescu este aproape de final. Aceasta editie a fost mai speciala decat altele, caci nu e usor sa-l faci pe maestrul Zubin Mehta sa-si piarda rabdarea in public. Au facut-o autoritatile de la Bucuresti.
Se aud primele acorduri ale concertului. Emotia creste. Magia faimosului dirijor Zubin Mehta a inceput sa lucreze. In sala incalzita, ritmul miscarii evantaielor scade. Incepe solo-ul de vioara cantat de celebrul Vadim Repin. Un pianissimo cand... pe randurile din spate incepe foiala. Nu se aude! Nu se aude vioara si au ratat chiar inceputul temei principale.
Astfel de intamplari nu sunt exceptii in timpul spectacolelor Festivalului International George Enescu de la Bucuresti. Acustica Salii Palatului, locul unde se desfasoara cele mai importante concerte, era suficienta pentru aplauzele din timpul plenarelor partidului comunist roman, dar nu si pentru un concert de Ceaikovski cantat pe o vioara Guarnieri.
Sala Palatului, construita in 1960, a fost renovata in urma cu cativa ani, dar poate fi cel mult o sala de sedinte cu acustica buna. si, dupa ce a concertat de patru ori in Romania, dirijorul Zubin Mehta si-a pierdut rabdarea: „E trist ca un astfel de eveniment si o audienta atat de doritoare de cultura duc lipsa unei sali de concerte potrivite”, scrie Mehta intr-o scrisoare deschisa adresata autoritatilor romane.
„Este nevoie ca urgent sa se gaseasca o solutie pentru ca aceasta sala de concerte sa fie demna de un asemenea eveniment”,