Situaţia în piaţa asigurărilor în anul 2010 a fost caracterizată mai degrabă de încercarea asigurătorilor de a-şi menţine bazele de clienţi deja existente, decât de aceea de a încheia noi contracte, consideră Shaun Russell, director comercial Eureko în România, care se aşteptă ca această situaţie să se menţină şi pe parcursul anului viitor.
“Principala provocare, atât pentru Eureko, cât şi pentru ceilalţi asigurători, a fost menţinerea clienţilor existenţi, mai degrabă decât încheierea de noi contracte. Această evoluţie va continua şi în 2011, deşi semne de revenire au început să apară”, a declarat Shaun Russell.
În viziunea directorului comercial al Eureko în România, per total, piaţa asigurărilor va înregistra o scădere reală de puţin peste 10%, iar în ceea ce priveşte sectorul asigurărilor de viaţă, Russell estimează o stagnare a acestuia în 2010.
“În 2011 ar trebui sa vedem semne de revenire, însă cu mult sub creşterile de două cifre înregistrate înaintea crizei”, a mai spus acesta.
De asemenea, Shaun Russell consideră că segmentul asigurărilor auto va continua să înregistreze o evoluţie pozitivă, în contextul în care preţurile curente ale acestor asigurări sunt sub media europeană. Totodată, se aşteaptă ca şi segmentul asigurărilor de viaţă să dea semne de creştere anul viitor.
Scădere va încetini la 7% pentru Eureko pe segmentele viaţă şi sănătate
Directorul comercial Eureko în România consideră că, pe întreg anul 2010, scăderea afacerilor companiei pe segmentele asigurărilor de viaţă şi sănătate va încetini la 7%, în contextul în care nivelul de new business este similar cu cel din 2009, iar pentru 2011, se aşteaptă la o creştere a portofoliului.
“Am înregistrat rezultate foarte bune pe segmental poliţelor unit-linked. Garanţiile care însoţesc aceste produse s-au dovedit foa