In 2009, Elena Udrea a cheltuit 7 milioane de euro pentru publicitate, adica jumatate din bugetul Guvernului alocat pentru astfel de achizitii, arata un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent. Acesta mai arata ca din raspunsurile partiale obtinute de la ministere reiese ca Guvernul a cheltuit 14 milioane de euro pe publicitate, desi avea alocata suma de 10,2 milioane euro. Din analiza CJI se mai intelege ca, in continuare, contractele de publicitate sunt folosite pentru a inchide gura presei. Raportul arata cum au cumparat publicitate, intre altii, ministrii Elena Udrea, Nicolae Nemirschi, Monica Iacob Ridzi si primarul Radu Mazare.
Vezi in text si cazul contractului de 200 000 de euro pentru emisiunea All Inclusive de la Realitatea TV
Descarca aici concluziile raportuluiDescarca aici raportul integral
Raportul a fost prezentat, luni, in cadrul unei conferinte in cadrul careia Ioana Avadani, directorul CJI, a precizat ca "as fi vrut sa pot spune cati bani s-au cheltuit pe publicitate publica in 2008-2009. Nu pot sa fac in 2010 ceea ce am facut in 2005, deoarece guvernul nu a raspuns la aceasta intrebare".
Raportul CJI prezintă o imagine a modului în care se alocă publicitatea publică în România, atat la nivel local, cât şi la nivel central. Documentarea CJI a avut in vedere opt judete din Romania si toate ministerele Guvernului. Iata cele mai importante aspecte relevate in raport:
Raportul constată că legislaţia privitoare la achiziţiile publice a fost adoptată sau amendată de către Guvern, prin intermediul ordonaţelor de urgenţă, ceea ce indică o puternică voinţă politică de a controla această chestiune. În urma amendamentelor succesive, reglementările au devenit confuze atât pentru autorităţile publice, cât şi pentru industria mass-media. Doar şapte ministere din cele 15 care compun actualul Executiv au ră