MicroMax, Spice, Tianyu sau Maxx Mobile sunt doar câţiva dintre micii producători de telefoane mobile care şi-au mărit considerabil cota de piaţă în ţările în curs de dezvoltare, relatează The Atlantic.
Cel mai recent raport al companiei americane de consultanţă şi cercetare IT Gartner arată că primii 10 mari jucători de pe piaţa telefoniei mobile - Nokia, Samsung, LG, Apple, ZTE, RIM, HTC, Motorola, Huawei şi Sony Ericsson - au o cotă de piaţă de circa 64%. Companiile care nu au intrat în top 10 şi-au dublat, în perioada 2004-2011, cota de piaţă, ajungând să producă şi să comercialize în semestrul doi al anului curent în jur de 153 de milioane de telefoane, adjudecându-şi astfel 35,8% dintr-o piaţă de 428,7 milioane de unităţi.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, Nokia a vândut 97,8 milioane de unităţi, Samsung - 69 de milioane, LG - 24 de milioane, iar Apple - 19 milioane de unităţi.
Profilul companiilor mici care îşi fac loc printre marii jucători
La baza piramidei se află mii de fabrici mici care vând puţin. Numărul acestor producători este dificil de precizat deoarece, de multe ori, ei operează pe piaţa gri a celularelor. Totuşi, împreună ei au vândut zeci de milioane de telefoane.
Pe următorul nivel al piramidei se află producătorii mai mici care comercializează în jur de 100.000 de unităţi pe semestru. Aceste companii sunt în număr de 400-500 şi provin, în general, din China sau din India. Împreună, ele vând în jur de 30 de milioane de telefoane pe semestru, cu 10 milioane mai mult decât Apple.
În vârful piramidei se află companiile care, deşi nu au intrat în top 10, au şanse mari să ajungă acolo în anii următori. Printre ele se află producătorul local numărul unu din India, MicroMax.
MicroMax, Spice, Tianyu sau Maxx Mobile sunt doar câţiva dintre micii producători de telefoane mobile care şi-au mărit considerabil