UPC, unul dintre cei mai mari operatori telecom pe piata locala, a inregistrat venituri de 30,8 milioane de euro in al doilea trimestru al acestui an, in crestere cu aproximativ 0,3 milioane de euro fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe de alta parte, intre aprilie si iunie, compania a inregistrat prima scadere dupa trei trimestre de crestere, arata raportul financiar al Liberty Global, grupul american care controleaza compania.
In al doilea trimestru al acestui an, compania a avut afaceri mai mici cu aproximativ 0,7 milioane de euro mai putin fata de primele trei luni ale anului.
Pe de alta parte, in prima jumatate a anului, UPC a avut venituri de 62,3 milioane de euro in crestere cu 1,3 milioane de euro comparativ cu ianuarie-iunie 2009.
”Desi competitia este un factor in toata Europa Centrala si de Est, ne confruntam cu o concurenta intensa mai ales in Ungaria si Romania. Astfel, am lansat strategii agresive de marketing si de preturi. In Romania, competitia a dus la o scadere a numarului de abonamente pe segmentul video, de internet de mare viteza si telefonie in al doilea trimestru din 2010. Scaderea pe segmentul de televiziune este determinata mai ales de pierderea de abonati de cablu analogic ca urmare a expirarii contractelor”, explica reprezentantii UPC in raportul financiar.
Intre aprilie si iunie, numarul de utilizatori de televiziune ai operatorului a scazut cu 40.800 de utilizatori la 1.178.500 de clienti, cresterea cu 13.200 de clienti pe zona de cablu digital si televiziune digitala prin satelit compensand in mica parte pierderea de 54.000 de abonati de cablu analogic.
Oficialii UPC adauga ca in ciuda eforturilor companiei, se asteapta ca in urmatoarea perioada baza de clienti de televiziune analogica sa fie afectata datorita unui numar mare de abonamente care urmeaza sa expire la 30 iunie 2011 si dat