Piaţa locală de învelitori a devenit în ultimii ani dependentă de segmentul de renovări, în contextul în care de la an la an numărul de construcţii noi a scăzut drastic. Jucătorii din acest sector au opinii diferite cu privire la evoluţia vânzărilor în 2013, însă admit că principala trăsătură a pieţei în prezent este puternica polarizare a opţiunilor de cumpărare între produse premium, respectiv low-cost.
„Pentru acest an estimările noastre privind piaţa învelitorilor sunt de stagnare sau în cel mai fericit caz o uşoară creştere“, spune Ioan Farcaş, director de marketing al Lindab România, subsidiara locală a grupului suedez cu acelaşi nume. El apreciază că deşi România este o economie emergentă, cu un potenţial de dezvoltare a fondului locativ mult mai mare decât în vestul Europei, deocamdată piaţa internă nu poate avea o evoluţie cu mult diferită faţă de ce se întâmplă la nivelul Uniunii Europene.
„Proiectele care au vizat înlocuirea acoperişului au fost numeroase în ultimii ani şi au contribuit la asigurarea unei stabilităţi a acestei pieţe. Practic, vorbim de o piaţă influenţată în mod categoric de proiectele de renovare. Construcţiile noi au fost reduse din punct de vedere numeric anul trecut“, spune Zoltan Szoke, sales director în cadrul Ruukki România pe segmentul de acoperişuri. De altfel, anul trecut au fost livrate la nivel naţional puţin sub 43.000 de locuinţe, cel mai redus nivel de după declanşarea crizei, potrivit informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.
Szoke estimează că anul acesta piaţa locală de învelitori va înregistra o uşoară creştere, care nu va depăşi însă 5%. „Este un procent important, având în vedere contextul economic şi un semnal pozitiv pentru această piaţă“, spune reprezentantul Ruukki România. Compania este subsidiara locală a gigantului finlandez Rautaruukki, unul dintre cei mai mari pr