Decizia Guvernului de a vinde pe bursa un pachet de actiuni reprezentand 20% din capitalul social al Tarom este foarte buna, in conditiile in care acest tip de privatizare este unul foarte transparent, potrivit brokerilor consultati de HotNews.ro. Ei au mai aratat ca este nevoie de un intermediar puternic, un marketing bine pus la punct si un pret rezonabil pentru ca oferta publica secundara initiala sa aiba succes.
"Este o idee foarte buna. In sfarsit, statul face niste pasi inspre privatizari spre bursa. Ma bucur ca aceasta vine dupa ce s-a decis privatizarea in acest fel si la Romgaz, Transgaz, Transelectrica si poate Hidroelectrica şi Nuclearelectrica. Dupa cum se stie privatizarea pe Bursa este cea mai transparenta", a declarat Razvan Pasol, directorul general al firmei de brokeraj Intercapital Invest.
Mihai Chisu, broker la IFB Finwest, a spus la randul sau ca decizia Executivului este laudabila, precizand ca "Tarom este un brand extrem de cunoscut si cu siguranta ca va genera atractivitate".
Cei doi broker spun ca cel mai important element pentru succesul ofertei este alegerea intermediarului. Alte elemente importante pentru succesul ofertei sunt promovarea corespunzatoare care sa atraga si segmentul de retail (micii investitori la bursa), pretul rezonabil si un context mai bun pentru scoaterea la vanzare a pachetului de actiuni.
Astfel, Razvan Pasol recomanda autoritatilor sa aleaga cu foarte mare grija intermediarul pentru a fi siguri ca este capabil sa vanda acest pachet de actiuni si apoi sa stabileasca detaliile: perioada, pret, etc.
Pe langa aceste conditii ce trebuie indeplinite pentru succesul ofertei, statul trebuie sa se preocupe si de strategia de viitor a companiei de transport aerian, este de parere Mihai Chisu.
"O companie pentru a fi vanduta trebuie sa arate ca prin strategia ei d