CFR Călători trebuie să investească peste 2,3 miliarde de euro pentru achiziţionarea a 2.600 de vagoane noi. Operaţiunea se va intampla in următorii zece ani. Peste 90% din vagoane au durata de viaţă depăşită şi ar trebui casate.
CFR Călători ar trebui să achiziţioneze 2.600 de vagoane noi pentru a asigura condiţii europene de transport cu trenul. "In prezent, 90% din parcul de vagoane are durata de funcţionare depăşită, astfel incat este necesară achiziţionare a 2.600 de vagoane nou-construite, la o valoare de circa 900.000 de euro/bucată", potrivit Ministerului Transporturilor. Investiţia totală in noile vagoane va ajunge la 2,34 miliarde de euro.
Majoritatea vagoanelor CFR Călători au durata de funcţionare normală depăşită (conform HG 2139/2004), adică sunt mai vechi de 30 de ani, faţă de 15 ani cat prevede legislaţia europeană in domeniu. Modernizarea unui vagon costă intre 250.000 şi 400.000 de euro, in funcţie de dotările şi de modificările efectuate pentru a corespunde cerinţelor impuse de traficul feroviar european, pe tipuri de trenuri. Compania estimează că pe termen mediu şi lung, la nivel macroeconomic, reabilitarea parcului de material rulant va conduce la creştere economică, prin introducerea tehnologiilor moderne, iar cifra de afaceri in sectorul feroviar va creşte. Mai mult, modernizarea materialului rulant al CFR Călători va avea un impact pozitiv asupra mediului, prin diminuarea noxelor şi reducerea zgomotului.
TERMENE. Infrastructura feroviară romanească poate atinge standardele europene de calitate peste zece ani, intrucat, pană acum, nu s-au realizat aproape deloc investiţii in acest sector, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. "Cat voi fi ministru, voi face ca finanţarea pentru căile ferate să crească şi să fie alocate de Guvern sumele necesare pentru modernizare. Investiţiile din resurse proprii au fost apro