Coty România, unul dintre cei mai mari importatori de parfumuri, produse cosmetice şi de toaletă de pe piaţa locală, a înregistrat în primele zece luni ale acestui an o cifră de afaceri de 12,8 mil. euro, similară cu cea din aceeaşi perioadă a lui 2010. Compania vizează afaceri de 16,4 milioane de euro la nivelul întregului an 2011, la fel ca în anul anterior.
Criza financiară a redus cifra de afaceri a companiei cu 9% faţă de 2008, ultimul an din perioada de boom. "Piaţa de cosmetice şi-ar putea reveni în urma revigorării din piaţa muncii. Prin urmare, ne aşteptăm la creşteri totale ale pieţei de cosmetice atunci când rata şomajului va scădea de la un an la altul. Conform estimărilor făcute de Guvern şi organizaţiile internaţionale, acest scenariu este improbabil pentru anul următor", a conchis Răzvan Afenduli, directorul general al Coty România.
Rata şomajului calculată de Institutul de Statiscă după standardele Biroului Internaţional al Muncii a crescut la 7,2% în trimestrul doi al acestui an, în condiţiile în care în perioada similară a anului trecut era de 6,8%.
Pe de altă parte, rata şomajului calculată de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă a continuat să scadă anul acesta şi s-a menţinut la un nivel scăzut în anii de criză, comparativ cu alte ţări. În toată perioada crizei nu a depăşit 9% însă statisticile arată că peste 700.000 de salariaţi au ieşit din economie.
În ultimele luni, şomajul a început să crească pe fondul încheierii activităţilor sezoniere. Rata şomajului a ajuns la finele lunii octombrie la 4,93%, iar numărul de şomeri a ajuns la 444.000 de persoane, potrivit datelor înregistrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă.
Diferenţa dintre cele două rate ale şomajului o reprezintă faptul că rata calculată de INS include şi şomerii care nu se înregistrează la agenţiile pentru ocupare