Compania care a provocat uriaşa pată de petrol din Golful Mexic cumpără cuvinte-cheie pe internet, redirecţionând vizitatorii online spre propriile site-uri. Tactica de marketing care plasează în fruntea listei de rezultate un link cu mesajul „află cum ajută BP” e considerată imorală.
VIDEO British Petroleum intenţionează să utilizeze minisubmarine ruse pentru oprirea scurgerii de ţiţei
VIDEO-Obama despre deversarea de ţiţei: "Sunt furios pentru că cineva nu s-a gândit la consecinţele acţiunilor sale"
Oficialii grupului petrolier au recunoscut că echipele din Houston şi din Londra ale British Petroleum (BP), împreună cu directorii companiei, sunt angrenaţi în cumpărarea de termeni de căutare precum "oil spill" („pata de petrol"), "Deepwater Horizon" sau "Gulf of Mexico".
Acest tip de marketing permite ca, atunci când utilizatorii americani introduc aceste cuvinte în motoarele de căutare Google sau Yahoo, primul rezultat să fie un link sponsorizat către pagina oficială a BP. Acesta informează despre reacţia companiei faţă de accidentul care a dus la catastrofa ecologică din Golful Mexic, cea mai mare din istoria SUA.
Compania se confruntă cu un val de critici în media socială, care denunţă această tactică drept imorală, pe motiv că încearcă să transmită internauţilor un mesaj pozitiv privind dezastrul provocat. „A generat o explozie a discuţiilor pe Twitter, Facebook şi pe alte websituri, iar majoritatea copleşitoare a opiniilor sunt negative", a declarat Bill Walker, managerul general al companiei de comunicaţii Fleishman-Hillard. Alţi analişti spun că acţiunea BP e legitimă şi că a fost utilizată cu succes şi de alte organizaţii aflate în criză de imagine.
10.000 de dolari pe zi
Companiile care cumpără linkuri sponsorizate pot plăti de la câţiva dolari la mii de dolari pentru un cuvânt. BP nu a dezvăluit sumele, dar analistu